Varastaminen
Varkaalta on katkaistava käsi ranteen kohdalta.Profeetta, kun uskovat naiset tulevat luoksesi ja lupaavat pyhästi, etteivät aseta mitään Jumalan rinnalle, etteivät varasta, eivät tee aviorikosta, eivät surmaa lapsiaan, eivät keksi valheita eivätkä ole tottelemattomia Sinua kohtaan siinä, mikä on kohtuullista, niin ota vastaan heidän lupauksensa ja ano Jumalalta heille anteeksiantoa; totisesti Jumala on anteeksiantava, armollinen.
(Koraani 60:12)
Varkailta taasen, olkootpa mies- tai naispuolisia, leikatkaa kädet. Se on palkka heidän omista teoistaan ja muita varoittava kuritus Jumalalta. Jumala on mahtava, viisas.
(Koraani 5:38)
Nafi kertoi, että nainen tapasi lainata koruja Allahin lähettilään aikana. Hän lainasi koruja, keräsi niitä ja piti ne. Allahin lähettiläs (rauha hänelle) sanoi: "Antakaa tämän naisen katua ja antaa takaisin, mitä hänellä on", useita kertoja, mutta nainen ei tehnyt sitä, joten hän käski katkaista tämän käden.
(Sunan an-Nasa'i, Vol 5, kirja 46, Hadith 4894, Sahih)
'Aisha kertoi: Usama lähestyi Profeettaa (rauha hänelle) varkauden tehneen naisen puolesta. Profeetta (rauha hänelle) sanoi: "Ihmiset ennen teitä tuhottiin, koska he langettivat laillisia rangaistuksia köyhille ja antoivat anteeksi rikkaille. Kautta Hänen, jonka käsissä sieluni on! Jos Fatima [Profeetan (rh) tytär] tekisi niin (varastaisi), katkaisisin hänen kätensä."
(Bukhari, Vol 8, kirja 81, Hadith 778)
Abu Huraira kertoi: Profeetta (rauha hänelle) sanoi: "Allah kiroaa ihmisen, joka varastaa munan ja jonka käsi tulee katkaistuksi tai joka varastaa köyden ja jonka käsi tulee katkaistuksi."
Al-A`mash sanoi: Ihmiset tapasivat tulkita Baidan rautakypäräksi ja he ajattelivat, että köysi maksoi muutaman dirhamin."
(Bukhari, vol 8, kirja 81, hadith 774)
`Aisha kertoi:
Profeetta (rauha hänelle) sanoi: "Käsi pitää katkaista sellaisen varastamisesta, joka on neljännes-dinarin arvoinen tai enemmän arvoinen."
(Bukhari, Vol 8, kirja 81, Hadith 780)
Alkoholin juominen
He kysyvät sinulta, onko viini ja uhkapeli sallittua. Sano: »Molempiin sisältyy suuri synti, vaikkakin niistä on joitakin etuja ihmisille; kuitenkin on synti suurempi kuin hyöty.»(Koraani 2:219)
Anas bin Malik kertoi: Profeetta (rauha hänelle) löi humalaista palmupuun varsilla ja kengillä. Ja Abu Bakr antoi sellaiselle synnintekijälle neljäkymmentä ruoskaniskua.
(Bukhari, vol 8, kirja 81, hadith 764)
Ibn 'Umar sanoi:
Allahin lähettiläs (rauha hänelle) sanoi: "Jokainen päihde on Khamr ja jokainen päihde on laiton."
(Sunan an-Nasa'i, vol 6, kirja 51, Hadith 5588, sahih)
Syyttäminen aviorikoksesta ilman neljää todistajaa, huorittelu
Niitä, jotka syyttävät vapaasti käyttäytyviä, mutta siveitä ja uskovia naisia, kohtaa totisesti kirous tässä maailmassa ja tulevassa, ja heille langetetaan ankara rangaistus.(Koraani 24:23)
Jotka syyttävät aviovaimoja haureellisesta elämästä eivätkä tuo neljää todistajaa, heille annettakoon kahdeksankymmentä raipaniskua, älköönkä heidän todistustaan milloinkaan vast'edes kuunneltako, sillä he ovat jumalattomia ihmisiä.
(Koraani 24:4)
Abu Huraira kertoi, että Allahin lähettiläs (rauha hänelle) sanoi: "Välttäkää seitsemää syntiä, jotka tuomitsevat Helvettiin."
Sanottiin: "Oi, Allahin lähettiläs, mitä ne ovat?"
Hän sanoi: "Muiden liittäminen Allahiin (shirk), taikuus, sielun tappaminen, jonka Allah on kieltänyt tappaa, paitsi islamilaisen lain sanelemissa tapauksissa, korko, orpojen omaisuuden kuluttaminen, pakeneminen marssin päivänä (taistelukentiltä) ja siveiden naisten herjaaminen, jotka eivät ikinä edes ajattelisi siveydestään luopumista ja ovat hyviä uskovia."
(Sunan an-Nasa'i, vol 4, kirja 30, hadith 3701, sahih)
Prostituutio
Sekä seksin ostaminen että sen myyminen ja tietenkin parittaminen ovat kielletty.Abu Mas`ud Al-Ansari kertoi:
Allahin lähettiläs (rauha hänelle) kielsi ottamasta hintaa koirasta, prostituutiosta tienatut rahat ja ennustajan tienestit.
(Bukhari, Vol 3, kirja 34, Hadith 439)
Sano: »Seuraavat on minun Herrani kieltänyt: kaiken haureuden, niin julkisen kuin salaisenkin --
(Koraani 7:33)
Murha
Älkää syyttä tappako ainoatakaan sielua, sillä Jumala on sen kieltänyt, paitsi oikeuden nimessä. Ja jos joku on surmattu syyttömästi, niin Me annamme vallan hänen sukulaiselleen, mutta älkää salliko tämän mennä liian pitkälle verikostossaan; hän on totisesti saava avun.(Koraani 17:33)
'Abdullah bin 'Amr kertoi, että Profeetta sanoi:
"Suurimmat synnit ovat: muiden liittäminen Allahiin, tottelemattomuus vanhemmille, sielujen tappaminen (murha) ja väärän valan vannominen tietoisesti."
(Sunan an-Nasa'i, vol 5, kirja 45, Hadith 4872, sahih)
Jarir kertoi: Profeetta sanoi Hajjat-al-Wida'n aikana: "Olkoon ihmiset hiljaa ja kuunnelkoon." Sitten hän sanoi heille: "Älkää tulko uskottomiksi kääntymällä epäuskoon vetämällä kurkut auki toisiltanne (tappamalla toisianne)."
(Bukhari, vol 1, kirja 3, hadith 122)
Abu Huraira kertoi: Kaksi naista Hudhailista tappelivat keskenään ja toinen löi toista kivellä, joka tappoi tämän naisen ja sen, mitä oli hänen kohdussaan. Tappajan sukulaiset ja uhrin sukulaiset menivät selvittämään asiaa Profeetan (rauha hänelle) luo, joka päätti, että veriraha sikiöstä oli mies- tai naisorja ja tappajan 'Asaban (lähisukulaisten) tulisi maksaa veriraha tapetusta naisesta.
(Bukhari, vol 9, kirja 83, hadith 45)
Eläimiinsekaantuminen
Ibn 'Abbas kertoi, että Allahin lähettiläs (rauha hänelle) sanoi: "Kenen tahansa näette sekaantuvan eläimeen, tappakaa hänet ja tappakaa eläin."Joten Ibn 'Abbas sanoi: "Miten on eläimen tapauksessa?"
Hän sanoi: "En kuullut Allahin lähettiläältä (rauha hänelle) mitään siitä, mutta näin, että Allahin lähettiläs (rauha hänelle) tunsi vastenmielisyyttä sen lihan syöntiä tai käyttöä kohtaan, koska sellainen kamala teko oli tehty eläimelle."
(Jami`at-Tirmidhi 1455, tämä on hasan)
Ibn 'Abbas kertoi, että Allahin lähettiläs (rauha hänelle) sanoi: "Kuka tahansa, jolla on sukupuolista kanssakäymistä mahram-sukulaisen kanssa, tapa hänet; ja kuka tahansa, jolla on sukupuolista kanssakäymistä eläimen kanssa, tapa hänet ja tapa eläin."
(Sunan Ibn Majah, vol 3, kirja 20, hadith 2564, tämä on sahih)
Insesti
Ibn 'Abbas kertoi, että Allahin lähettiläs (rauha hänelle) sanoi: "Kuka tahansa, jolla on sukupuolista kanssakäymistä mahram-sukulaisen kanssa, tapa hänet; ja kuka tahansa, jolla on sukupuolista kanssakäymistä eläimen kanssa, tapa hänet ja tapa eläin."(Sunan Ibn Majah, vol 3, kirja 20, hadith 2564, tämä on sahih)
Kiellettyjä teiltä ovat äitinne, tyttärenne ja siskonne, sekä isän- että äidinpuoleiset tätinne, veljentyttärenne ja sisarentyttärenne, imettäjänne, jotka teitä ovat imettäneet, ja heidän tyttärensä, vaimojenne äidit ja tytärpuolenne, jotka ovat holhouksenne alaisia ja (aikoinaan) syntyneet vaimoista, joiden kanssa olette yhteydessä olleet - mutta jos ette ole olleet heidän kanssaan yhteydessä, niin ei teille lueta synniksi (naida tytärpuoli) - ja edelleen omaa vertanne olevien poikienne vaimot.
(Koraani 4:23)
Raiskaus
Wa'il ibn Hujr kertoi:
Kun nainen Profeetan (rauha hänelle) aikana meni tukoilemaan, mies hyökkäsi hänen
päällensä ja raiskasi hänet. Nainen huusi ja mies meni pois, ja kun mies oli mennyt, nainen sanoi: "Tämä mies teki niin ja
niin minulle." Ja kun joukko siirtolaisia tulivat sinne, nainen sanoi "Tämä mies teki niin ja
niin minulle." He menivät ja ottivat kiinni miehen, jonka arvelivat
olleen sukupuoliyhteydessä naisen kanssa ja toivat hänet naisen luo.
Nainen sanoi: "Kyllä, hän se on."
Nainen sanoi: "Kyllä, hän se on."
Kun
Profeetta (rauha hänelle) oli antamassa tuomiota, mies, joka todella
oli pahoinpidellyt naisen, nousi seisomaan ja sanoi: "Allahin apostoli,
minä olen mies, joka teki sen hänelle".
Allahin apostoli sanoi naiselle: "Lähde, sillä Allah on antanut sinulle anteeksi." Ja miehestä, joka oli ollut sukupuoliyhteydessä hänen kanssaan, Profeetta (rauha hänelle) sanoi: "Kivittäkää hänet kuoliaaksi."
(Sunan Abu Dawud, kirja 38, hadith 4366)
(Profeetan (rauha hänelle) sanoja naiselle selitetään tässä.)
Allahin apostoli sanoi naiselle: "Lähde, sillä Allah on antanut sinulle anteeksi." Ja miehestä, joka oli ollut sukupuoliyhteydessä hänen kanssaan, Profeetta (rauha hänelle) sanoi: "Kivittäkää hänet kuoliaaksi."
(Sunan Abu Dawud, kirja 38, hadith 4366)
(Profeetan (rauha hänelle) sanoja naiselle selitetään tässä.)
Zina - esiaviollinen seksi ja aviorikos
Esiaviollisesta seksistä on 100 ruoskan iskua ja vuoden karkoitus, aviorikoksesta kivitys kuoliaaksi.
Haureudenharjoittajille antakaa kullekin sata iskua nahkaruoskalla, älkääkä salliko myötätuntonne heitä kohtaan estää täyttämästä Jumalan käskyä, mikäli uskotte Jumalaan ja tulevaan päivään. Joidenkuiden uskovaisten tulee olla todistajina heitä rangaistaessa.
(Koraani 24:2)
Ibn Kathir kertoo tästä jakeesta hyvässä tafsirissaan näin:
Tämä kunnioitettava jae sisältää lakimääräyksen kostoksi henkilölle, joka harjoittaa laitonta seksiä ja rangaistuksen yksityiskohdat. Tällainen henkilö on joko naimaton, tarkoittaen, että hän ei ole koskaan ollut naimisissa tai hän on naimisissa, tarkoittaen, että hän on ollut laillisessakin yhdynnässä laillisessa avioliitossa ja hän on vapaa, aikuinen ja tervejärkinen. Neitsyellä, joka ei ole naimisissa, määrätty rangaistus on 100 ruoskaniskua, kuten tässä jakeessa on sanottu. Lisäksi hänet karkotetaan kotimaastaan vuodeksi, kuten on sanottu kahdessa sahih hadithissa Abu Hurairalta ja Zayd bin Khalid Al-Juhanilta kahdesta beduiinista, jotka tulivat Allahin lähettilään luo.
"Kautta Hänen, jonka käsissä sieluni on, tuomitsen teidät Allahin kirjan mukaan. Ota takasin orjatyttö ja lammas ja pojallesi annetaan 100 ruoskaniskua ja hänet karkotetaan vuodeksi. Oi, Unays", hän sanoi miehelle Aslamin heimosta, "mene miehen vaimon luo ja jos hän tunnustaa, kivitä hänet kuoliaaksi. Unays meni hänen luokseen ja hän tunnusti, joten hän kivitti naisen kuoliaaksi."
Tämä osoittaa, että jos henkilö, joka on syyllinen laittomaan seksiin, on neitsyt ja naimaton, hänet tulee karkottaa ja lisäksi antaa sata ruoskaniskua. Mutta jos hän on naimisissa, tarkoittaen, että hän on ollut yhdynnässä laillisessa avioliitossa [ennen aviorikosta] ja hän on vapaa, aikuinen ja tervejärkinen, hänet tulee kivittää kuoliaaksi.
Imam Malik kirjasi, että ‘Umar (olkoon Allah tyytyväinen häneen) nousi ylös ja kiitti ja ylisti Allahia ja sanoi sitten: “Oi, ihmiset! Allah lähetti Muhammadin totuuden kanssa ja paljasti hänelle Kirjan. Yksi asioista, jotka paljastettiin hänelle, oli jae kivittämisestä kuoliaaksi, jonka olemme lausuneet ja ymmärtäneet. Allahin lähettiläs on pannut täytäntöön kivitysrangaistuksen ja hänen perässään teimme niin, mutta pelkään, että kun aika kuluu, jotkut sanovat, etteivät he löydä Allahin kirjasta kivitysjaetta ja he eksyvät harhaan, koska he hylkäävät yhden Allahin paljastamista määräyksistä. Kivitys on jotain, mikä on määrätty Allahin kirjassa henkilölle - miehelle tai naiselle - joka harrastaa laitonta seksiä, jos hän on naimisissa, jos ratkaiseva todistus on esitetty tai jos he myöntävät.”
Esiaviollisesta seksistä puhutaan myös tässä kertomuksessa:
Abu Umamah bin Sahl bin Hunaif kertoi:
"Nainen, joka oli tehnyt zinaa, tuotiin Profeetan (rh) luo.
Hän sanoi: 'Kenen kanssa?'
Nainen sanoi: 'Halvaantuneen miehen, joka asuu Sa'din puutarhassa.'
Mies tuotiin Profeetan (rh) eteen ja hän tunnusti. Allahin lähettiläs (rh) pyysi nipun palmunlehtiä ja löi sillä miestä. Hän sääli miestä tämän vamman takia ja oli hellävarainen."
(Sunan an-Nasa'i, vol 6, kirja 49, hadith 5414, sahih eli autenttinen)
Haureudenharjoittajille antakaa kullekin sata iskua nahkaruoskalla, älkääkä salliko myötätuntonne heitä kohtaan estää täyttämästä Jumalan käskyä, mikäli uskotte Jumalaan ja tulevaan päivään. Joidenkuiden uskovaisten tulee olla todistajina heitä rangaistaessa.
(Koraani 24:2)
Ibn Kathir kertoo tästä jakeesta hyvässä tafsirissaan näin:
Tämä kunnioitettava jae sisältää lakimääräyksen kostoksi henkilölle, joka harjoittaa laitonta seksiä ja rangaistuksen yksityiskohdat. Tällainen henkilö on joko naimaton, tarkoittaen, että hän ei ole koskaan ollut naimisissa tai hän on naimisissa, tarkoittaen, että hän on ollut laillisessakin yhdynnässä laillisessa avioliitossa ja hän on vapaa, aikuinen ja tervejärkinen. Neitsyellä, joka ei ole naimisissa, määrätty rangaistus on 100 ruoskaniskua, kuten tässä jakeessa on sanottu. Lisäksi hänet karkotetaan kotimaastaan vuodeksi, kuten on sanottu kahdessa sahih hadithissa Abu Hurairalta ja Zayd bin Khalid Al-Juhanilta kahdesta beduiinista, jotka tulivat Allahin lähettilään luo.
"Kautta Hänen, jonka käsissä sieluni on, tuomitsen teidät Allahin kirjan mukaan. Ota takasin orjatyttö ja lammas ja pojallesi annetaan 100 ruoskaniskua ja hänet karkotetaan vuodeksi. Oi, Unays", hän sanoi miehelle Aslamin heimosta, "mene miehen vaimon luo ja jos hän tunnustaa, kivitä hänet kuoliaaksi. Unays meni hänen luokseen ja hän tunnusti, joten hän kivitti naisen kuoliaaksi."
Tämä osoittaa, että jos henkilö, joka on syyllinen laittomaan seksiin, on neitsyt ja naimaton, hänet tulee karkottaa ja lisäksi antaa sata ruoskaniskua. Mutta jos hän on naimisissa, tarkoittaen, että hän on ollut yhdynnässä laillisessa avioliitossa [ennen aviorikosta] ja hän on vapaa, aikuinen ja tervejärkinen, hänet tulee kivittää kuoliaaksi.
Imam Malik kirjasi, että ‘Umar (olkoon Allah tyytyväinen häneen) nousi ylös ja kiitti ja ylisti Allahia ja sanoi sitten: “Oi, ihmiset! Allah lähetti Muhammadin totuuden kanssa ja paljasti hänelle Kirjan. Yksi asioista, jotka paljastettiin hänelle, oli jae kivittämisestä kuoliaaksi, jonka olemme lausuneet ja ymmärtäneet. Allahin lähettiläs on pannut täytäntöön kivitysrangaistuksen ja hänen perässään teimme niin, mutta pelkään, että kun aika kuluu, jotkut sanovat, etteivät he löydä Allahin kirjasta kivitysjaetta ja he eksyvät harhaan, koska he hylkäävät yhden Allahin paljastamista määräyksistä. Kivitys on jotain, mikä on määrätty Allahin kirjassa henkilölle - miehelle tai naiselle - joka harrastaa laitonta seksiä, jos hän on naimisissa, jos ratkaiseva todistus on esitetty tai jos he myöntävät.”
Esiaviollisesta seksistä puhutaan myös tässä kertomuksessa:
Abu Umamah bin Sahl bin Hunaif kertoi:
"Nainen, joka oli tehnyt zinaa, tuotiin Profeetan (rh) luo.
Hän sanoi: 'Kenen kanssa?'
Nainen sanoi: 'Halvaantuneen miehen, joka asuu Sa'din puutarhassa.'
Mies tuotiin Profeetan (rh) eteen ja hän tunnusti. Allahin lähettiläs (rh) pyysi nipun palmunlehtiä ja löi sillä miestä. Hän sääli miestä tämän vamman takia ja oli hellävarainen."
(Sunan an-Nasa'i, vol 6, kirja 49, hadith 5414, sahih eli autenttinen)
Mikä ratkaiseva todistus?
Mikä on se ratkaiseva todistus, jota aviorikoksesta rangaistuksen langettaminen edellyttää?
Jotta islamilainen tuomioistuin voi määrätä
rangaistuksen aviorikoksesta, on joko
a) rikollisten myönnettävä tekonsa
tai b) muiden esittävä ratkaiseva todistus siitä, että tämä rikos on tapahtunut.
Ratkaisevalla todistuksella tarkoitetaan tässä sitä, että vähintään neljä uskovaista muslimia on nähnyt omin silmin parin harrastamassa seksiä, yhdynnässä, ilman peittoa. Koska Koraani käskee uskovaisia "laskemaan katseensa", uskovaiset muslimit eivät yleensä tällaisia näkyjä paljon katsele.
Käytännössä on siis varsin epätodennäköistä saada aviorikkojia oikeuden eteen, elleivät he itse tunnusta. Jos nämä mainitut ehdot kuitenkin täyttyvät, on oikein kivittää heidät kuoliaaksi, mikäli he ovat syyllistyneet aviorikokseen omasta halustaan, ovat täysi-ikäisiä ja täysijärkisiä.
Profeetta Muhammad (rauha hänelle) ei kiirehtinyt rankaisemaan rikollisia, vaikkka he olisivat tunnustaneet.
Jabir kertoi: "Mies Bani Aslamin heimosta tuli Profeetan (rauha hänelle) luo, kun tämä oli moskeijassa ja sanoi: 'Olen syyllistynyt laittomaan sukupuoliyhteyteen.'
Profeetta (rauha hänelle) käänsi päänsä pois.
Mies kääntyi sille puolelle, johon Profeetta (rauha hänelle) oli kääntänyt päänsä ja antoi neljä todistajaa häntä vastaan.
Siihen Profeetta (rauha hänelle) kutsui häntä ja sanoi: 'Oletko hullu?'
Hän lisäsi: 'Oletko naimisissa?'
Siihen Profeetta (rauha hänelle) määräsi hänet kivitettäväksi kuoliaaksi Musallassa (rukouspaikassa). Kun kivet löivät häntä terävillä kulmillaan, hän lähti pakoon, mutta hänet otettiin kiinni Al- Harrassa ja surmattiin."
(Bukhari, vol 7, kirja 63, hadith 195)
Voidaan kysyä, eikö tämä ole julmuutta tai vääryyttä. Ei se ole, vaan vääryyttä on rikkoa perheitä, aiheuttaa kaaosta ummalle (islamilaiselle yhteisölle) ja rikkoa Jumalaa vastaan. Aviorikos voi aiheuttaa niin paljon pahaa, ettemme me sitä ymmärräkään. Ei myöskään ole kivaa istua kopissa, eristyksissä muista, ilman vapautta, eikä tämä ole edes kovin tehokas rangaistuskeino.
Noin 30 % suomalaisista hyväksyy lapsen ruumillisen kurituksen.
a) rikollisten myönnettävä tekonsa
tai b) muiden esittävä ratkaiseva todistus siitä, että tämä rikos on tapahtunut.
Ratkaisevalla todistuksella tarkoitetaan tässä sitä, että vähintään neljä uskovaista muslimia on nähnyt omin silmin parin harrastamassa seksiä, yhdynnässä, ilman peittoa. Koska Koraani käskee uskovaisia "laskemaan katseensa", uskovaiset muslimit eivät yleensä tällaisia näkyjä paljon katsele.
Käytännössä on siis varsin epätodennäköistä saada aviorikkojia oikeuden eteen, elleivät he itse tunnusta. Jos nämä mainitut ehdot kuitenkin täyttyvät, on oikein kivittää heidät kuoliaaksi, mikäli he ovat syyllistyneet aviorikokseen omasta halustaan, ovat täysi-ikäisiä ja täysijärkisiä.
Profeetta Muhammad (rauha hänelle) ei kiirehtinyt rankaisemaan rikollisia, vaikkka he olisivat tunnustaneet.
Jabir kertoi: "Mies Bani Aslamin heimosta tuli Profeetan (rauha hänelle) luo, kun tämä oli moskeijassa ja sanoi: 'Olen syyllistynyt laittomaan sukupuoliyhteyteen.'
Profeetta (rauha hänelle) käänsi päänsä pois.
Mies kääntyi sille puolelle, johon Profeetta (rauha hänelle) oli kääntänyt päänsä ja antoi neljä todistajaa häntä vastaan.
Siihen Profeetta (rauha hänelle) kutsui häntä ja sanoi: 'Oletko hullu?'
Hän lisäsi: 'Oletko naimisissa?'
Siihen Profeetta (rauha hänelle) määräsi hänet kivitettäväksi kuoliaaksi Musallassa (rukouspaikassa). Kun kivet löivät häntä terävillä kulmillaan, hän lähti pakoon, mutta hänet otettiin kiinni Al- Harrassa ja surmattiin."
(Bukhari, vol 7, kirja 63, hadith 195)
Voidaan kysyä, eikö tämä ole julmuutta tai vääryyttä. Ei se ole, vaan vääryyttä on rikkoa perheitä, aiheuttaa kaaosta ummalle (islamilaiselle yhteisölle) ja rikkoa Jumalaa vastaan. Aviorikos voi aiheuttaa niin paljon pahaa, ettemme me sitä ymmärräkään. Ei myöskään ole kivaa istua kopissa, eristyksissä muista, ilman vapautta, eikä tämä ole edes kovin tehokas rangaistuskeino.
Noin 30 % suomalaisista hyväksyy lapsen ruumillisen kurituksen.
Vuonna 2001 Salossa äiti kuritti vain lievästi lastaan, minkä seurauksena "[h]änen aivonsa tuhoutuivat kovassa käsittelyssä. Hän ei opi edes ryömimään. -- aiheutui mm. kallonsisäinen verenvuoto, murtuma vasempaan reisiluuhun ja vaikea-asteinen näkövamma."
Joka kolmas suomalainen aikuinen, joka tuolla kadulla tulee vastaan, ajattelee, "hahaa, onpa hauskaa, kun lapsi ei koskaan opi ryömimään" tai vaikka jotkut eivät pitäisi asiaa viihteenä, pitävät sitä oikeudenmukaisuutena; lapsi sai mitä kerjäsi. Tämä on oikeaa julmuutta. Ei se, että ohjataan ihmisten moraalia tuomitsemalla perheyhteisön rikkonut aikuinen kivittäväksi tai katkaistaan käsi mustasukkaiselta mieheltä, joka kostoksi varastaa ex-vaimonsa taulutelkkarin.
Jos joku aviorikkoja haluaa tulla kivitetyksi, miksi pitäisi riistää häneltä se ilo? Jos häntä ei kivitetä, paljon pahempi rangaistus häntä odottaa Tuonpuoleisessa, ellei hän ole erityisen katuvainen ja Allah erityisen armollinen. Sharia on paras tapa pitää ihmiskunta onnellisena ja ehkäistä rikoksia.
Joka kolmas suomalainen aikuinen, joka tuolla kadulla tulee vastaan, ajattelee, "hahaa, onpa hauskaa, kun lapsi ei koskaan opi ryömimään" tai vaikka jotkut eivät pitäisi asiaa viihteenä, pitävät sitä oikeudenmukaisuutena; lapsi sai mitä kerjäsi. Tämä on oikeaa julmuutta. Ei se, että ohjataan ihmisten moraalia tuomitsemalla perheyhteisön rikkonut aikuinen kivittäväksi tai katkaistaan käsi mustasukkaiselta mieheltä, joka kostoksi varastaa ex-vaimonsa taulutelkkarin.
Jos joku aviorikkoja haluaa tulla kivitetyksi, miksi pitäisi riistää häneltä se ilo? Jos häntä ei kivitetä, paljon pahempi rangaistus häntä odottaa Tuonpuoleisessa, ellei hän ole erityisen katuvainen ja Allah erityisen armollinen. Sharia on paras tapa pitää ihmiskunta onnellisena ja ehkäistä rikoksia.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti