A) Melkein kaikissa buddhalaissa kirjoissa on tämä ennustus.
Chakkavatti Sinhnad Suttanta D. III, 76:
"Tässä maailmassa tulee nousemaan Buddha nimeltä Maitreya (hyväntahtoinen), pyhä, ylivertainen, valaistunut, viisauden ohjaamana autuas, hyväenteinen, universumin tunteva:
"Sen, minkä hän on ymmärtänyt omalla yliluonnollisella tietämyksellään, hän tulee tuomaan julki tälle universumille (Muhammad tietää vain sen, minkä Allah on hänelle kertonut, suom. huom). Hän tulee harjoittamaan uskontoaan, alkuperäisessä muodossaan loistavaa, loistavaa kohokohdassaan, loistavaa tavoitteessaan, hengessä ja sanassa. Hän tulee kuuluttamaan uskonnollista elämää, läpikotaisin täydellistä ja puhdasta; vaikka nytkin minä saarnaan uskontoani ja elämää kuten julistan. Hän tulee pitämään useiden tuhansien munkkien (islamissa ei ole munkkeja, suom. huom.) yhteiskuntaa pystyssä, vaikka nytkin minä pidän pystyssä monien tuhansien munkkien yhteiskuntaa.
B) Idän pyhät kirjat, volume 35 s. 225: "On sanottu, etten minä ole ainoa Buddha, josta johtajuus ja järjestys on riippuvainen. Minun jälkeeni toinen Buddha maitreya, jolla on ne-ja-ne hyveet, tulee saapumaan. Minä olen nyt tuhansien johtaja, hän tulee olemaan tuhansien johtaja."
C) Carus: Buddhan evankeliumi sivut 217 ja 218 (Ceylon lähteistä):
Ananda sanoi Siunatulle: ‘Kuka meitä opettaa, kun sinä olet poistunut (kuollut)?'
Ja Siunattu vastasi: 'En minä ole ensimmäinen Buddha, joka tuli maan päälle, enkä tule olemaan viimeinen. Ajan myötä toinen Buddha syntyy maailmaan, pyhä, korkeasti valaistunut, viisauden ohjaamana autuas, hyväenteinen, universumin tunteva, verraton ihmisten johtaja, enkelien ja kuolevaisten isäntä. Hän tulee paljastamaan teille samat ikuiset totuudet, jotka olen paljastanut teille. Hän tulee harjoittamaan uskontoaan, loistavaa sen alkuperässään, loistavaa kohokohdassaan ja loistavaa tavoitteessaan. Hän tulee julistamaan uskonnollista elämää, kertakaikkisen täydellistä ja täydellisen puhdasta, kuten minä nyt julistan. Hänen seuraajiaan tulee olemaan monia tuhansia, kun minulla on monia tuhansia seuraajia.'
Ananda sanoi: 'Kuinka tunnistamme hänet?'
Siunattu vastasi: 'Hänet tullaan tuntemaan Maitreyana'."
(i) Sanskritin kielinen sana ‘Maitreya’ tai sen synonyymi palissa, ‘Metteyya’, tarkoittaa rakastavaa, lempeää, armollista ja hyvänsuopaa. Se tarkoittaa myös hyvyyttä ja ystävällisyyttä, sympatiaa, jne. Arabian kielessä on sana, joka tarkoittaa näitä kaikkia asioita: 'rahmat'. Suura Al-Anbiyassa sanotaan:
"Olemme lähettänyt sinut, oi Muhammed, vain armona maailman kansoille."
[Koraani 21:107]
Profeetta Muhammadia (rauha hänelle) kutsuttiin armolliseksi, joka on 'maitri'.
- Sanat 'armo' ja 'armollinen' sanotaan Koraanissa ainakin 409 kertaa.
- Jokainen Koraanin luku (suura), paitsi luku 9, eli suura Taubah, alkaa kauniilla fraasilla, 'Bismillah Hir-Rahman Nir-Rahim', joka tarkoittaa 'Allahin, armeliaan armahtajan nimeen'.
- Sana 'Muhammad' lausutaan myös ‘Mahamet’ ja ‘Mahomet’ ja sen lukuisilla variaatioilla eri kielissä. Sanat ‘Maho’ tai ‘Maha’ tarkoittavat sanskritissa ja palissa Upeaa ja Loistavaa ja ‘Metta’ tarkoittaa armoa. Sana ‘Mahomet’ tarkoittaa siis ‘Suuri armo’.
2. Buddhan oppi oli esoteerinen ja eksoteerinen
[- esoteerinen: 'salainen' tai 'sisäpiirille tarkoitettu', esim. vapaamuurarit ovat esoteerisiä, koska eivät paljasta liikkeen ulkopuolisille joitain asioita, joita heidän kokouksissaan tapahtuu
- eksoteerinen: edellisen vastakohta, yleisesti saatavilla oleva tieto, kaikille avoin - islam on täysin eksoteerinen]
Idän pyhät kirjat, volume 11, s. 36 Maha-Parinibbana Sutta, luku 2, jae 32:
"Minä olen saarnannut totuutta tekemättä mitään eroa eksoteerisen ja esoteerisen opin välille, sillä totuuden kunnioittamiseksi, Anandassa, Tathagassa, ei ole sellaista asiaa kuin tietoa, joka olisi vain opettajalla, joka ei paljastaisi sitä".
Muhammad (rauha hänelle) levitti viestiä ja oppia Allahin käskystä tekemättä mitään eroa eksoteerisen ja esoteerisen välille. Koraani paljastettiin julkisesti Profeetan ajan päivänä ja niin tehdään yhä tänä päivänä. Profeetta on ankarasti kieltänyt muslimeja piilottamasta tietoa islamin opeista.
3. Buddhan omistautuneet palvelijat
Idän pyhät kirjat volume 11 s. 97 Maha-Parinibbana Sutta Luku 5 jae 36:
"Sitten Siunattu puhutteli veljeä ja sanoi 'Toveri, se, joka on ollut Arahat-Buddha menneisyydessä, he olivat palvelijoita, jotka olivat yhtä omistautuneita, kuin ne siunatut, joita Ananda on ollut minulle. Ja se, joka tulee olemaan tulevaisuuden Arahat-Buddha, hänellä tulee olemaan palvelijoita, jotka ovat yhtä omistautuneita kuin ne siunatut, joita Ananda on ollut minulle.'"
Buddhan palvelija oli Ananda. Muhammadilla (rauha hänelle) oli myös palvelija nimeltään Anas (ra= Olkoon Allah häneen tyytyväinen), joka oli Malikin poika. Anasin (ra) vanhemmat olivat esitelleet hänet Profeetalle. Anas (ra) kertoo: "Minun äitini sanoi hänelle: 'Oi, Allahin lähettiläs, tässä on pikkupalvelijasi'". Anas kertoo edelleen: "Palvelin häntä siitä asti, kun olin 8-vuotias ja Profeetta kutsui minua pojakseen ja pikku kullakseen". Anas (ra) pysyi Profeetan luona sodan ja rauhan aikana, niin turvassa kuin vaarassakin hänen elämänsä loppuun saakka.
i) Anas (ra), vaikka hän oli vain 11-vuotias, hän seisoi Profeetan takana Uhudin taistelussa, jossa Profeetan henki oli suuressa vaarassa.
ii) Jopa Honain taistelussa, jossa viholliset, jotka olivat jousimiehiä, ympäröivät Profeetta, Anas (ra), joka oli vain 16-vuotias, pysyi Profeetan rinnalla.
Anas (ra) voi ehdottomasti verrata Anandaan, joka pysyi Gautam Buddhan rinnalla, kun hullu norsu lähestyi häntä.
4. Kuusi kriteeriä Buddhan tunnistamiseen
Carus: Buddhan evankeliumi, s. 214
"Siunattu sanoi: 'Kahdessa tapauksessa Tathaga ilmestyy selkeästi ja erittäin kirkkaasti. Anandan yönä, jolloin Tathaga saavuttaa ylivoimaisen ja täydellisen ymmärryksen, ja yönä, jona hän lopulta nukkuu pois, siinä ultrakuolemassa, joka ei jätä (tänne) mitään hänen maallisesta olemassaolostaan.'"
Gautam Buddhan mukaan, kuusi kriteeriä Buddhan tunnistamiseksi.
1) Buddha saavuttaa ylivoimaisen ja täydellisen ymmärryksen yöllä
2) Hän näyttää erittäin kirkkaalta saavuttassaan täydellisen valaistuksen
3) Buddha kuolee luonnollisen kuoleman
4) Hän kuolee yöaikaan
5) Hän näyttää erittäin kirkkaalta kuollessaan
6) Kuolemansa jälkeen Buddha lakkaa olemasta maan päällä
1) Muhammad (rauha hänelle) ylivoimaisen oivalluksen ja profeettiuden yöaikaan
Suura Dukhanin mukaan:
"Kautta kirjan, joka tekee asiat selviksi - Olemme lähettäneet sen siunattuna yönä."
(44:2-3)
Suura Al-Qadarin mukaan:
"Totisesti olemme ilmaissut sen siunattuna yönä".
(97:1)
2) Muhammad (rauha hänelle) koki ymmärryksensä valaistuvan taivaallisessa valossa.
3) Muhammad (rauha hänelle) kuoli luonnollisen kuoleman.
4) Aishan (ra) mukaan Muhammad (rauha hänelle) kuoli yöaikaan. Kun hän kuoli, siellä ei ollut öljylamppua, ja Aisha-vaimon piti lainata öljyä lamppuun.
5) Anasin mukaan Muhammad (rauha hänelle) näytti erittäin kirkkaalta kuollessaan.
6) Kun Muhammad (rauha hänelle) oli haudattu, hänestä ei sen jälkeen ole koskaan nähty ruumillisessa muodossaan maan päällä.
5. Buddhat ovat vain opettajia
Dhammapada, Idän pyhät kirjat, volume 10, s. 67
"Jathagatat (buddhat) ovat vain opettajia".
Koraani sanoo Suura Ghashiyassa:
Jatka siis varoituksiasi, sinä olet juuri varoittaja, etkä ole heidän kaitsijansa.
(88:21-22)
6. Maitreyan tunnistaminen Buddhaksi
Teoksessa Dhammapada, Mattaya Sutta, 151 sanotaan:
Luvattu tulee olemaan:
- Lempeä koko luomakunnalle (kaikille olennoille)
- Rauhan lähettiläs, rauhan tekijä
- Kaikkein onnistunein maailmassa
The Maitreyan moraali saarnajana tulee olemaan:
1) Totuudellinen
2) Itsekunnioitus
3) Ystävällinen ja jalo
4) Ei ylpeä
5) Kuningas luoduille
6) Esimerkki muille teoissa ja sanoissa."
lähde
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti